Renklendirici ve koruyucu maddeler içeren gıdaların tüketilmesi, kanser, diyabet ve kardiyovasküler hastalık riskinin artmasıyla ilişkilidir. Bu, 21 Mayıs'ta Diyabet bakımı, Avrupa epidemiyoloji dergisi ve Avrupa kalp dergisi dergilerinde yayınlanan üç yeni Fransız çalışmasıyla kanıtlanmıştır. Inserm'den (Ulusal Sağlık ve Tıbbi Araştırma Enstitüsü) yapılan bir basın açıklamasında, bu çalışmaların "kamu politikalarını bilgilendirmeyi" amaçladığı belirtiliyor. Böylece ultra işlenmiş gıdaların sağlık risklerini doğrulayan çok sayıda araştırmaya katkıda bulunuyorlar.